followers ceqbell

Tuesday, April 16, 2013

CINTA HIGH CLASS 3: HANTARAN I

Bismillah,

Bila kira hari kat kalender tuh rasa berderau jugak..tapi ni baru je nak bertunang, berdoa sangat yang majlis & hubungan ni mendapat keberkatan ALLAH. cadangan nya nak buat Raya ke-10 nanti,so boleh sekali jalan dengan open house raya. jimat lah kan..hehe..lagi pon baju raya boleh jadi baju tunang skali..lagi satu hal dah jimat..kalau buat selepas or sebelum raya mesti nak baju raya lain, baju tunang lain.. So kita combine kan je supaya tak membazir..

Tinggal lagi 4 bulan je.. bak kata mama bulan puasa dah tak kira so tinggal 3 bulan... dah memang wajib kene beli ape yang patut..seboleh nya barang2 hantaran aku akan guna duit sendiri.. Alhamdulillah, buat part time Herbalife mampu lah kumpul duit u barang hantaran & InshaAllah untuk kahwin nanti.. Sebab ramai dah Gen-h (herbalifer di bawah 30 tahun) kumpul duit kahwin dengan herbalife.. aku salah sorang...hehe.. ni jalan yang aku pilih sebab kalau nak tunggu grad, kerja baru nak kumpul duit memang macam siput lahhhhhhhh...

Jom review sikit barang2 yang dah ada..ini hantaran versi bugdet taw,, maklum lah full-time student & part time herbalife.. income tu banyak lagi komitment untuk bisnes aku yang di kembangkan..hehe


Hantaran 1: Al-quran


Yes,Al-quran perkara pertama skali..dah siap2 beli masa hujung bulan Feb'13 guna duit baucer buku.haha! unplanned snanyer sebab dah dekat 1jam pusing2 dalam mph tu..tak gak abes2.. Kebetulan aku beli 2 *purple & hijau then masa kat rumah mama cakap sesuai buat hantaran.. hehe..nampak tak mama yang over?? so aku terus je 
''SETUJU'' 



Hantaran 2: Jam tangan

Idea mama lagi> ini beli masa April'13, kebetulan lalu kat kedai Jam... biasa lah perempuan kan mesti nak singgah belek2. ^_^ then lagi skali,



"boleh buat hantaran ni nabilah" - mama


baru aku teringat yang naim pernah cakap nak jam untuk hantaran..bile dah plus minus cadangan dia kitorang tak setuju nak bagi jam...tapi tu masa barang takde depan mata..haha! then bile dah ade bling2 depan mata sendiri aku pon terpengaruh.. ade pulak 70% kan??? kene bijak membeli okay! nama pon nak budget..tak nak membazir.. hehe, mama tolong pilihkan aku punye & abah pilih kan naim punya.. pergh abah pilih taknak yang lagi mahal plak kan untuk bakal menantu die tuh... !!


testing!




which one wei???


u naim

Belek sekian lama, siap plak tu stop kejap sebab dah rambang mata, gi shopping barang dapur dulu,,lepas tu sambung balik belek2.. akak kedai tu dah buat muka bengang je aku soh macam2 kan..  & last sekali decide nak yang ni.... Makbul pulak doa naim nak Jam RM300++ & die punya mesti lagi mahal dari aku..haha kan dah.. tapi aku bayar xde lah RM300++ kalau untuk dedua tu dah RM700++, itu bukan budget lagi nama nya... kan ade 70% diskaun..hehe so total dalam RM200 je. okay sangat dah!


pilihan hati


Hantaran 3: Baju Nikah

Alhamdulillah, syukur sangat2 bile dikurniakan mama abah sebagai orang tua aku... memang terbaik... semoga aku dapat menjaga & baik yang terbaik macam mama abah jaga kami adik beradik dari dalam kandungan.. 

As present for us sebab Mama Abah seronok sangat nak dapat menantu, dorang sponsor baju nikah kami.. hehehe... yeahaa! before ni dah pergi tengok kat Jakel JB tapi masa tu belum datang lagi rombongan merisik..so semangat nak membeli masa tu kurang sket..hehe.. yang kali ni beli kat jakel seremban,own by abah's friend masa SAPURA dulu, uncle rahim.. so ape lagi kan? dapat diskaun lah! haha!! korang kalau nak budget beli yang pakej pengantin okay.. ade banyak pilihan dari yang RM150++ paling murah, & paleng mahal pon ade dalam RM2800++. itu untuk lelaki & perempuan lah..kalau tak amek pakej ni tercekik gak lah wei!






Habis kene balut badan nak kasi nampak real sket kalau dengan aku..masa ni naim tak ikut sebab kerja..So dia tengok malam sket masa nak jemput aku & die suka!! yeay!! masa abang afiq dulu, kak ya ada skali sebab pape pon yang kat perempuan mesti kene yang outstanding sket.lelaki semua boleh tapi jangan kejam sangat lah..kalau dia hitam korang agak2 lah pilih warna tu..huhu contoh nya naim pakai baju nikah merah saga macam abang afiq.haha.. sakit perut nanti aku gelakkan. *bha ha haa

penat wei pilih warna kain ni.. kitorang setuju persalinan nikah nanti warna baby blue or green mint.. tapi kat sane dah siap kuar purple lah T________T terpaksa tak pilih purple untuk baju nikah!!!!! cekal kan hati mu wahai bella!





Last skali pilih green mint sebagai lining & ala2 baby blue as lace ;) total pakej selepas tolak diskaun RM780 untuk lelaki dan perempuan.. kalau kira2 balik kain ni dalam RM1300++ jugak sebab mama nak lining yang mahal tuh bukan yang lining kilat biasa.huhu. 

tq mama abah sebab sponsor!!! I love both of You!




Hantaran 4: NUTRISI HERBALIFE

Ini memang wajib bagi sebab naim kan akan jadi HERBALIFE-groom!! semesti nya Set HERBALIFE! agar sang arjuna sihat, segar,taf,handsome, ceria nanti.. bukan masa jadi pengantin je... Sepanjang hayat! hehe.. keluarga yang sihat bersama nutrisi HERBALIFE pilihan saya! agak2 berapa? hehe aku rasa cam nak bagi full set siap aloevera+omega+calcium+nrg tea skali.hehe no problem,, always 50% diskaun aku dapat.. so murah kan??


Herbalife <cilok kt google>

Hantaran 5: CAKE

Yang cake punya cerita pulak, sponsored by abang afiq & kak yaya serta baby dalam perut! hihi..so cute!  okay save budget lagi..! semesti nya akan di beli sehari dua before majlis kan? ngeh ngeh ngeh..TAPIKAN.. kalau boleh nak cake HERBALIFE boley x? *kelip-kelip mata

so cute lah... sebab herbalife dah jadi carrier aku..aku sayang herbalife sungguh..kalau hari bahagia di selitkan bende2 yang kita sayang mesti lagi b'makna kan.. lagi pon ni kan salah 1 branding! haaa y macam kt bawah ni tapi atas cake love tu aku nak ade logo Herbalife.hehe 

*berangan jap







tq kak ya & abg afiq! dan baby!!





Hantaran 6: Buah-Buahan

sponsored by Mak Tam..tu mak tam tengah pilih2 buah yang mana nak bagi. hehe.. save budget lagi... mekasih maktam! 




Hantaran 7: Sirih junjung

adat la ni kan sirih junjung..hehe macam2 ada tapi yang pasti bukan hasil tangan aku lah..huhu kalau ku yang buat mau aku tabur kan je daun sireh tuh... agaga.. pasti nya hasil tangan mama lah yang akan gubah.. sek baik lah ada mama yang kreatif..tak payah bazir2 duit pergi upah orang lain gubah kan? service gubahan je mahal taw! SERAM..!!!

contoh nya sirih junjung yang sweet mesti ade sulam2 dengan bunga..kalau dapat fresh flower lagi cun..haaa mcm yang kat bawah ni.. sape punya lah ni kan aku sebat dr google..








5 dulang berbalas 7 dulang sahaja. yang aku punya no 1- no 4 dah ada.. naim no 1 - no 3 tu pon die tukang hulur duit je. nak tunggu die? tak banyak masa sangat sebab die slalu kerja & ot sabtu..ahad plak aku sibuk dengan herbalife..

Alhamdulillah, ade lah 30% preparation u E-day nanti.. baju tunang pon tak jumpa lagi.. silap2 aku cari kat bangkok. ade tak agak2? pasti tak sempat kan??



Extra Income ?? 
Part Time earn RM500-RM2500
Full Time earn RM2500 above

ASK ME HOW!
BELLA 014-3661035




2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...