followers ceqbell

Tuesday, March 12, 2013

Deco-deco

Assalamualaikum,  Have you Had your Shake today??????????? yes!!! aku dah shake pagi tadi & lunch jgk.. wei jimat giler..dah la jimat, berkhasiat! dapt body shape cantik.. hehe.. 

hari ni kan aku nak lah share pasal decoration rumah.. hehe.. seriously dari kecik aku dah ade impian nak deco rumah aku sendiri nanti cantik2.. mase zaman2 otak sedang berkembang dengan pesat, mase tuh jugak lah mama & abah busy buat research nak deco rumah baru kitorang.. kagum giler dengan mama abah mase tuh sebab A-Z mase buat rumah baru tuh mama abah y decide & cari brg sendiri.. tak serah kan sepenuhnya pada contractor.. daripada lantai, atap, pintu, furniture, lampu kipas,,semua lah..aku pon mengekor lah kan pegi kedai lampu, kedai furniture termasuk lah LORENZO dan IKEA.. 

So sejak dua menjak ni lah kan asal entah mood nk tengok rumah je.. *berangan sangat. huhu seronok taw cuci mata ni.. boleh imagine nnt rumah kite nak konsep ape.. for beginning mmg susah lah kan, slow2 lah kang sedebok ade villa atas bukit ramai plak fikir bukan2. ;p


 ok ni some idea untuk living room yang sejuk mata aku memandang hehe.. wah,, mood berangan dah datang~~~









 haa ini adalah konsep yang dalam minda aku untuk deco rumah..hehehe.. yang 3  atas tu idea from ikea. nak lagi puas hati pegi ikea sendiri cari konsep ape yang berkenan di hati.. aku nak yang simple & modern.. xmau yang serabut bagai.. buat tersepak je karang, dah la aku jalan bersepah T_______T
yang no 4 idea from lorenzo... ini kalau dah status mcm bapak aku layak lah.. klu tak nak tunggu umur gitu kene lah aku laju2 buat herbalife.. yes,yes!! no problem,, DREAM BIG  baby!! 


ade rumah sendiri bagi aku adalah rumah 'kami' dah berkeluarga,, dah ade suami..! yeay!! so kene lah prepare untuk bilik kami gak! ehem2.. pon same xmau y messy2.. nk yang cool je, jimat sket.huhu



taw tak,tengok bilik ni memang seswai sgt dengan tema HERBALIFE.. nnt yang kt bahagian kerawang bunga2 atas kepala katil tuh aku nak ubah,, letak logo HERBALIFE..hehehe. nampak tak herbalife di hati ku. ;)


 hoho kalau dapat katil ni macam b'lawan plak dengan katil abang aku.. kalau katil die ade tiang, katil aku ade atap lah wei!! canggih gitu. *very childish you bella! bagi aku bilik tidur wajib ade suasana yang menenangkan.tak perlu barang mahal2 pon takpe janji romantik.agaga!
  
okay, next is my baby room. eceh... nampak tak berangan tuh? 






cantik kan? tapi pasti bilik hanya tinggal bilik sebab baby aku tidor dengan aku kat bilik aku..sebab aku kene tido dengan laki aku lah! tapi ape ade hal.. bilik baby kene ade lah paling x pon letak je katil baby die kat bilik aku.huhu..ya allah tak sabor ler plak.!!






now kite jenguk plak bahagian dapor 'rumah aku'. dapur pon bahagian penting kerana di situ lah penguat kasih sayang.. bak kata orang tua2, tambat hati suami dengan masakan.. bia enzim2 dari air tangan kita tuh ade dalam makanan harian. *kau cakap macam kau dah kawen eh bella! tampar diri sendiri...hihi. yang penting harus la memasak baru lag berguna dapur mahal2 cantik2 tuh!





aku nak nanti rumah aku ade one small side untuk laundry.. cute gitu... akan memudah kan kerja aku sebagai suri rumah ler..aku tak berape nak gugurl sgt lah kan sebab aku tak bape jatuh hati dengan pink color. seriously! tapi kalau sikit ruangan di 'simbah' cat pink okay je.. not a big problem.

dah2 nak pi kerja kasi kumpol duit untuk dapat rumah idaman kalbu. hehe. bye!

Bella








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...