followers ceqbell

Tuesday, April 9, 2013

CINTA HIGH CLASS 2 : MERISIK

Bismillah,

KG TANJUNG DAHAN, 6 April 2013,  pakcik Ahamad datang ke rumah untuk merisik anak pakcik Azman haaa... al-kisah nya agak suprise ler kan bende ni sebab ayah bagitaw last minute..konon2 nya lah tunggu lepas pru-13 baru depa nak bertandang,,so kitorg (aku dgn naim) budget konon ny lagi seminggu dua ni nak pergi usha2 cincin.. yet, x sempat pon planning nak pi tengok kat mana, ayah da bagitaw nak datang & cincin tu biar ayah & mak yang pergi beli.. 

konon nya sabtu tu aku balik dengan naim,tapi kene tunggu hero aku ni abes keje dulu lah (half day).. tapi aku rasa macam tak sempat la sebab kesian nanti mama kene kemas rumah, pergi pasar, masak, keluarkan pinggan mangkuk semua sorang2. harapkan mai? belom boleh harap.huhu.. so aku pon balik lah malam jumaat lepas kerja tu.sampi cicir la ic & pas kerja entah kemana... pagi2 esok terus je buat ape yang patot, mama masak lauk untuk family naim, aku plak masak lauk tengahari.. maktam join skali mase makan tengahari..hehe..maktam memang wajib ada untuk bende2 penting macam ni..takde mak tam tak seronok.. bile dah start petang je aku gelabah tak taw nak pakai baju ape.. mama plak mengorbankan baju raya beliau untuk malam tu..huhu.. 

yang lawak ny, masa rombongan sampai,mama & abah pi la sambut *aku ngintai dr dapur je..hehe.. punye lah mama terkejut sebab tengok depa semua bawak keluar dulang..yang mak tam terus lari gi dapur tanya aku dengan kelam kabut nya 
"nabilah, kenapa dorang tu bawak dulang hantaran? dorang nak ape sebenarnya??''

aku plak memang tak tau mende memang berjaya di suprise kan lah..haha. pergh,, nervous gila wei...bile sekarang pikir2 kan balik memang patut la aku jadi bahan gelak irfan & abg awie before dorang sampai tuh..huhu. loklak wei ape aku nak buat semua nya aku cakap lain..sepanjang depa discuss2 tu aku tak berjaya mencuri dengar..kerana dihalang oleh kak teha... pergh,, panas hati wei..so nak elakkan bosun menunggu aku main2 ler dengan mia yang comel... hehe anak buah naim yang paleng kecik setakat ni.. bijak giler posing.hahaha tapi suara tak kuar sangat.



muka aku berkilat2! nak kulit mcm mia pleaseeeee!!!


 the last 15minutes, aku kene panggil kuar gi depan... salam mak die borak sikit2 *maluuuu! huhu aku pon nampak lah jugak dulang2 hantaran yang lain.. then boleh plak ayah die cakap, 
"saya memang suka bergurau dengan nabilah ni, dah berkenan,memang dah anggap macam anak saya" 


aku tertunduk malu...cewah...tapi serious mase tu tak tau nak respon macam mana. takkan nak nyampuk kot? hoho, 1st time ayah die sebut nabilah wei,, before ni panggil aku bell tak pon loceng (selalu dengar mase kitorang on call tapi dorang tak sedar) haha.. yelah majlis formal kononnya... hihi..

sebab kan mai belom boleh harap macam yang di beritahu awal2 tadi, gambar yang dia snap semua nya gambar belakang badan orang (badan along, kak lini, maktam,,angah,,abg awie..) urghh tension..rasa nak belasah budak ni.. so, aku pon cilok lah gambar dari angah.. bakal abg ipor.. eh, dah boleh start gune term ni kan? hehe..


''cik man, sy nak petik bunga kat laman cik man haa untuk si kumbang hitam saya,,boleh eh? "
dialog rekaan semata2.

mama & bakal mak mertuaku..walaweh..!

maktam tengah telek cincin..
along plak sedang cuba mengawal keadaan mia..huhu

haa, kak lini mesti tgh usha fesyen baju ape nak buat nanti.hehe

creadit to angah duan serta mia..!
songkok angah memang terbaik!!


so mane cincin nya??


yang belah rotan tu eh, yang ada batu tu hadiah naim bagi semperna tahun ke-4..

Ya ALLAH, permudah kan lah urusan jodoh kami, permudahkan,lapang kan segala urusan, murahkan rezeki kami, kuatkan jodoh kami..Amin..

Alhamdulillah, langkah pertama untuk ke fasa seterusnya dah bermula.. masa majlis merisik ni, kitorang dah berkawan 4 tahun 4 bulan.. Alhamdulillah, keluarga dedua terima seadanya.. yeay! tapi serious berdebar sebab aku tau rumah tangga bukan hanya perkara seronok2,, tapi kasih sayang suci,,yang halal disisi islam..so banyak sangat bende nak kene muhasabah diri ni.. banyak lagi kene belajar.. upgrade ibadah2..upgrage kesabaran.. upgrade tanggungjawab.. pergh.. semoga kuat...

naim dah soh aku pergi kursus kawen... aiyak..sape mau ikot?? saya solang2 sebab naim dah pergi masa zaman die belajar dulu..borink nya...!


Doble Na,

Bella

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...