followers ceqbell

Thursday, July 14, 2011

for the first time!

hello blog!
entry kali ni nk cite sume bende y 1st time jadi dlm idop aku!! yeah..aku taw org len pown ade bende2 1st time y blh wat korg gelak smpai skunk..aku rase nk tulis kt sni sbb aku plan nk cite kt ank cucu aku..so bile da t'maktob bende2 tu kt sni,,xde la aku lupe kn..huhu..klu aku mls nk cite(mungkin k akn mls?) aku soh je dorg bce sni. tp mesti xde feel ark? antare perstiwa 1st TIME y pasti aku engt adalah... 


naik van skola
mse ni aku darjah 1,,abg aku plak darjah 3..so die da ade p'ngalaman la nek van skola..y ak plak excited sgt nk naek,, tp mama soh aku tunggu sbb mama y akan hantar aku u daftar hari p'tame. ohh,, aku pown x taw la ape y aku pk mse tuh..aku rase 'syurga cinta' da tggu ak kt skola! haha. degil kn,,ak pown nk jgk ikot abg naik van skola...
ok saat ny hampir tibe..dlm van ak mseh suke2 lg sbb ramai akk2 abg2 y ak knl..tron je dr van skola ak engt nk follow abg aku,,tp die dgn pantas da hilang b'lari g kt kwn2 die..so bile ak da tggal sorg2 tgh2 pdang skola tu ak rase 'neraka' sgt.hooo perasaan sebak aku control lg..ak try cr kwn2 ak,,izatie & along tp dorg blom smpai.lmbt tol dorg ni! bile p'himunan je kn,,sume da brator,,bdk2 darjah 1 y len mak bpak mseng2 teman,,,mama abah ni x gk muncul2..hooo,,,akhir ny empangan pecah,tangisan nyaring b'gema, org b'himpun pagi tu mmg khas tgk ak melalak la kn..last skali mama tros dtg, fine,,! mama dgn abah da lame dtg,,just bia kn ak sorg2..saje2..tu name ny dengki.! urg,,, aku mmg xkn lupe bende ni.huhu moral ny,,dengor ckp mama abah!!


public transport
1st time aku naik bas mse tingkatan 2! huhu.. mse tu ak ikot member ak lps blk skola.slalu ny mama dtg jempot..tetibe rase nk naik bus lak,,sbb dlm class ak sorg je x pnh naik bus..malu kot kne ejek. *biase la budak2. so ari tu dgn semangat y b'kobar2 ak naik bus,, mse nk amek tiket tu ini y t'jadi.


drebar bus:        nk pegi mne dik?
bdk gayat(aku): nk balik cik.
drebar bus:        balik mne dik?
aku:                   balik umah saye la. *nk marah!
drebar:              umah ko kt mne dik!!! p.cik taw plak ko umah mne???
aku:                   kt ayer hitam... *rase cm nk t'kucil kne tengking!
drebar:              abes u mne duit ny??ko ade duit k x?
aku:                      kne byr k??


                           T__________________T *malu y t'amat la sgt




mcm siot pak cik tu kn? huhu..mne lak taw kne gtaw mne nk pegi & kne byar nai bus,,, slame ny ak naik keta x de pown mcm tu..huhu. kwn ak pown satu bkn nk gtaw. blk umah je ak cite kt mama. engt mama simpati dgn nasib aku,,xde makne ny..kne gelak ade la.


kene kejar dgn lembu
lewat ptg tu,,ak da siap2mandi.hoo segar rase ny.. mse tu tgh siap2 tggu azan. tetibe je lembu2  abg ak t'lpas. abg ak mintak tlg tambat kn blk kt blkang sbb mse tu adik ak y slalu tambat lembu tgh mandi. knp abg ak x g seniri? mse ni die b'tongkat g,, patah kaki,,siap dgn besi2 t'cacak ats kaki die. mse niplak ujan renyai.. d'sb kn ni 1st time ak nk g tambat lembu,,ak mmg cuak. tp abg ak kte konon lembu die jinak! die bg la care2 nk panggl lembu tu pkai dedak.. aku plak nk cepatkn.. pegi ny tuang dedak tu dlm baldi..lalu b'gema lah bunyi dedak itu hingga sampai k telinge lembu2 itu...


relax,,mse tu ak x pasan g,, dgn lengang kangkung ak b'jln k blakang umah sambil t'tonjet2 sbb tnh blkang lecak! tetibe ak dgr abg ak jerit
"oi,,lari oi!!" aku mse tu cool je kn sbb xnk rosak kn mud tenang ak lpas mandi, blh lah taye blk tu "asl lak kne lari? blakang ni lecak la" hehe.  taw abg ak jwn pe? "cube ko pandang blakang" hooo,,skali pandang amek ko bapak lembu tgh lari 100meterpecut kt ak!! dgn sgala k'tenangan y da t'cabut dari jiwa ak,,x kesah da lumur k hape....



coop!! kn lembu kejar ak? huhu sbb dedak tu la! die kejar dedak,,bkn kejar ak,,aku je perasan! haha.. bile ak lari lagi la bunyik dedak dlm baldi tu kuat.. lagi laju la bpak lembu tu lari... smpai k tep pagar jln mati,,mmg ak da x pat lari,, dgr mama jerit "baling baldi tu" ak pown baling la tp btol2 dpn aku je. haha mse tu tuhan je taw.. mcm kne kejar dgn malaikat maut gase ny. huhu.


mama la heroin ak,,die y dtg slamat kn ak y da kejang pelok pagar d'dalam hujan.. dasyat2.. JINAK la sgt lembu ko ni!  




ok ni 3 je y ak larat nk share,, byk lagi snanye..kang cite kt sni berat plak blog ak ni.huhu. sekian!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...