followers ceqbell

Wednesday, May 22, 2013

Selamat Hari Mama!

Bismillah,

Ahad lepas, aku jadi action team untuk sts shah alam.. kerja aku ialah buat SHAKE! nyummy!! Alhamdulillah ramai suke shake aku hari tu..but, Motif sebanar entry ni bukan pasal shake or sts... pasal IBU yang aku panggil MAMA.

Ada sedikit penghargaan untuk para ibu yang hadir di STS tu...dan aku sebagai action team, pegang la bunga2 khas untuk ibu2 ni.. sambil tu sumpah aku rindu mama.. padahal baru bape jam gerak dari melaka. rasa macam nak shoot balik melaka je masa tu untuk mama. tapi keadaan tak mengizinkan. kalau dah fulltime herbalife nanti InshaAllah bile2 rindu boleh balik jumpa mama. Aku pinjam mak kila je lah masa dah nanges tu..hehe.

nah mama, bunga untuk mama. I LOVE YOU.





Semua orang sayang mak kan? macam aku & adik beradik yang lain jugak. Alhamdulillah, ALLAH kurniakan kami berEmpat mama yang hebat,cantik,anggun,menawan,bijak serta GARANG! hehe...

mama not just a mom for me, mama best friend aku dunia akhirat. everything aku akan share dengan mama even bende jahat yang aku buat dan aku taw aku mesti kene marah.. I just can't lie to mama.. ntah ape ubat mama da bagi aku makan kan.. hehe. mama superb gorges for me... PERFECT! dari dalam perut sampai dah nak masuk 23 tahun ni...dari ilmu dunia sampai ilmu akhirat.. rasa macam tak mampu balas je pengorbanan mama dan memang tak kan mampu pon! 


2009
2009

Mama, kakak mintak maaf sangat2 kalau tak dapat jadi anak yang sempurna untuk mama, tapi kakak akan cuba yang terbaik.. bak kata mama, degil2 afiq, degil lagi si nabilah.. tak boleh nak deny dah bende tu..maaf lah kalau dulu kakak kuat sangat melawan cakap mama...dulu bodoh sikit..sekarang baru lah nampak kenapa mama banyak larang kakak.  

mama lagi cun -2011

dulu kakak nakal, selalu buat hal kat sekolah,macam2 masalah..lari sekolah pon pernah..kakak cerita kat mama yang kakak ponteng sekolah, panjat pagar belakang sekolah dengan ayam dulu bukan ape, kakak just nak berterus terang je supaya takde la mama terkejut kalau cikgu sahak tepon bagitaw "nabilah panjat pagar sekolah dengan baju kurung" suci kan niat kakak? 



*stop kejap sebab air mata dah menjurai2. nanti org kat opis perasan plak..

2011

kakak mintak ampun sebab selalu buat mama risau bile tengok anak dara dia tak tau pon beza IPTA & IPTS. risau je mama bile anak dia ni macam takde hala tuju dalam hidup. tak de cita-cita nak jadi ape... bukan ye ape, malas nak pikir sebab masa tu kakak taw yang mama abah akan tolong pikirkan. Alhamdulillah berkat mama baba fikirkan lah kakak dah nak abiskan degree in accountancy. tak tau kenapa mama abah letak kakak kat account padahal masa zaman sekolah math kakak fail je.. sampai mama pesan, ''bia je addmath tu fail janji math mode boleh lulus"

2012


kakak dulu boros,, tak macam irfan pandai guna duit..kakak pandai jugak kan? pandai kira duit & perabis duit mama baba. ;p Dulu kakak lah paling banyak belanja kan? sampai kan kalau makan tegahri, orang lain order limau ais, sirap tak pon milo ais je, yang kakak mesti nak ala2 ice blended..memang patot pon gemuk before ni.. yang dulu kakak faham & 'cedok' dari peribahasa ''mana tumpah kuah kalau tak ke nasinya",, konsep tu lah kakak guna, mana lagi mama abah nak abiskan duit kalau bukan kat aku... hehehe.. In sha allah, sekarang dah tak nak abiskan duit mama abah, sekarang kakak terima hukum karma yang dah tiba masa nya duit kakak perabis untuk mama baba pulak.kita mula dengan SHAKE dulu eh ma?? hehehe kasi mama abah sihat & awet muda... nanti dah jadi GET kita pergi cuti2 kat china macam yang mama nak eh??? 

pose gedik - 2012

Engat lagi, mama selalu suruh kakak tukar baju kalau nak keluar jalan2 sebab baju kakak tu tak sesuai..yang kakak plak degil tak nak tukar sampai sanggup tinggal je kat rumah..bak kata cik ani, "nabilah ni,dalam kepala ada BATU" sekarang baru faham...mana boleh keluar rumah sakai-sakai..Alhamdulillah, kalau lah mama tak tegur aku dulu,tak marah2 aku, entah ape rupa aku sekarang kan? muhahaha..





Raya 2012

super hot mama goes to my mama

2012




2013

2013

i love you mama.

okay done! simple sahaja, berdoa banyak2 agar aku diberi kesempatan untuk balas balik jasa mama abah... nak bawak mama abah travel banyak2 macam yang mama dah pernah bawak kami semua.. i miss u mama.. sorry kalau sekarang ni kakak tak dapat balik lama2 sebab pergi event.. kakak janji ini sementara sebab lepas ni dah stable baru boleh spend masa banyak2 dengan mama. 

Terima kasih untuk segala kasih sayang, pelajaran, kemudahan, ilmu agama, nasihat dan segala nya yang mama beri.. 

Love,
Double Na,

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...