followers ceqbell

Monday, July 1, 2013

Extravaganza Part 2 : International Training

Jom Sambung Part 2 plak hari ni.. Tujuan utama lah datang ke bangkok.. untuk International Training! Bayangkan lah, 26,000 orang HERBALIFE untuk APAC, tak termasuk India & Korea (angka sebenar) ber-'kampung' kat Impact Arena ni.. pergh.. memang mencabar. Secara logik lah..

kalau HERBALIFE ni MLM yang biasa2, company yang tak kukuh...Produk tak berkesan, carrier bukan untuk long-term & lifestyle,,, korang boleh tengok sendiri..aku nak sangat pinjam kan sepasang bebola mata anugerah ALLAH pada aku yang sangat menawan ni untuk korang.haha.


Kalau lah tak kukuh, produk tak berkesan, takkan lah berebut orang dari Indonesia, Taiwan, Vietnam, Japan, Thailand, Singapore, Myanmar, Philippine, Macau, Australia, New Zealand, Brunei & byk lagi tuh nak serbu EXTRAVAGANZA ni.. Aish! ini 1st time aku tengok suasana gini. aku panggil 'epilog sebagai herbalifer ni' sebagai ROAD NOT TAKEN BY ORDINARY PEOPLE BUT TAKEN BY EXTRAORDINARY! 


1st Day Training (Saturday , 15 June 2013)

Bayangkan 26,000 orang tu, yang Priority excess, VIP, President Team berapa kerat lah sangat.. haha! so others yang general ni berasak2 nak masuk sebab nak cop tempat.nak duduk in team..nak dapat tempat yang view super power.. So training 1st day tu bagi aku dah mencabar.. dari kitorg jalan same2 team, dah terpisah mase asak2 tu.. dah jadi small team..haha. yang tggal aku, hanan,daniel,lutfi (nor hilang), diyana & beberapa kerat lagi. Time ni mmg menguji team work giler2 bukan setakat team kami je, tapi TEAM MALAYSIA. even tak kenal, sesame m'sia je terus kita tolong dia 'menyelit' dari orang lain..hihi.comel gituuu. So, bukan calang2 manusia yang mampu harungi TSUNAMI HERBALIFER APAC ni.














ini yang dapat lensa kamera rakam.. yang lensa bebola mata rakam?? SUBHANALLAH! RAMAI NYA!!!!
Semua bendera berkibar dengan satu semangat yang sama..dengan rentak yang sama.. sebab semua orang makan nutrisi yang sama!!! yeah!! Flavour je lain2. haha! team aku dok yg seat bertingkat tu.. bile Paan joget je... T___T eh korang jangan gelak2, tunggu paan lose lagi 15kg.. sure tercengang korang tengok lawa k idak.. i believe you can do it, paan!

Alhamdulillah, banyak sangat ilmu dicurahkan kat sane.. dari macam2 negara punya leader boleh belajar. Amazing of Herbalife..

Nak introduce you'll dengan SAMANTHA CLAYTON, our Director of Fitness in HERBALIFE. Ini 1st time dengar nama dia, kenal siapa dia dan ADMIRE die! wow!! Sebelum Herbalife, Samantha seorang athlete dan selepas die consume herbalife, rasai kehebatan dan keperluan nutrisi untuk badan manusia, die ajar fitness pulak. Boleh google or search die kat youtube. Even masa die on stage aku tak kenal, tapi 1st time tengok je aku dah teruja..!Tengok lah, slumber je bagi talk dengan style gitu kan.huhu. Bak kata samantha yang telah aku 'melayu'-kan kita tak perlu spend masa & duit untuk jadi fit (gi gym) just guna apa yang ada dekat sekeliling kita. GUNE KERUSI JE PON BOLEY. acane tuh? google lah sendiri! tak larat aku nak bina ayat cara2 nya kasi korang faham. Samantha pon highlight kan 80% pemakanan, 20% excercise. So, pilih la makanan yang seimbang & sihat. Kalau 1 hari 20jam exercise, nasi 8pinggan, air 8 gelas kanak2 sekali pon, korang akan bertambah gemuk...so, pilihan yang bijak is aim yang 80% tuh okay kawan2? 







itu baru sikit..kalau semua speaker kat stage tu sharing berdiri kan? tetibe je keluar kerusi besar,, guest who next? 
SUSAN PETERSON..!
No 1 Distributor HERBALIFE..die punya achievement memang awesome giler! 1 impact arena tu berteriak..! memang super power lady. Susan dah 30 tahun makan HERBALIFE setiap hari! dah pangkat nenek2 kan tapi lawo beb lawo..! dari sharing die memang boleh mengukuhkan believe aku.! 1 ayat die yang memang terbenam giler:

'' You come here (EXTRAVAGANZA) as a person looking for opportunity, back home as HERBALIFER who can see yourself at this chair, talk to 26,000 people  just like me " 

pergh.......aku mase tu macam nak jerit ' NAK,,NAK NAK! saya NAK!!!! huhu. kalau lah susan quit masa die rasa challenging buat herbalife, mesti die takkan ade kat kerusi besar tu kan? pergh.. moral nak bagitau,ape pon korang buat, sakit macam mane pon, stay! keep moving, make some progress! 

eh, lagi satu nak share, berbunga2 hati aku mase susan cakap ni tau..rase macam dekat di hati betul...

''if you want something you don't have, you need to do something that you never did before" 

lagi 1 yang lagi best..............................................

" Diamond is always women's best friend forever, guy,, go for it!"  ;) 


Susan Peterson

petang tu all distributor from Malaysia are calling for breakout room!!! hanya MALAYSIA okay! but why??? sebab Malaysia adalah highers participant!! Herbalife malaysia is champion! giant! super power..! dan yang cakap malaysia is giant tu bukan calang2 orang,, bukan orang malaysia.. tapi salah sorang founder circle in herbalife, BLAKE MORGAN! dulu, kerja die tangkap ayam untuk KFC je wei... da makan herbalife 30tahun jugak..




2nd Day Training (Sunday , 16June 2013)

Luar biasa cabaran nak berasak masuk untuk 2nd day ni!!!!lagi kencang... kali ni group kecik aku antara nya seha, paan, kak raja fara, miza, & echa. mase mula2 yang pintu tak bukak lagi kitorang happy2 lah even peluh meleleh2 dah ni kan..huhu. time ni buat lawak je..kak farah pon boley tahan..huhu. humble je..dan aku pendek bile dok belakang die.haha. itu je p'bezaan ketara. cantik da same cantik sbb makn shake same2.muhahaha! 





Tapi..! selepas pintu hall dibuka je..semua berpusu masuk.tmasuk kitorg,tibe2 eca nak pengsan sebab die tengah tak sihat.. memang aku nampak die nak jatuh tapi time tu tak dapat nak capai die sebab sesak sangat. kudrat aku cume jerit je 

'tepi2, kawan saya nak pengsan'

kuat gile dan banyak kali gile..makin kuat bile aku tengok eca makin lembik..dan yang x best ny orang sekeliling tak berganjak mahupon tolong eca! lagi lah aku marah mase tu..tapi rilex dulu,,bukan salah dorang tak tolong.. aku yang sengal..! jerit bahasa melayu.. yang kiri kanan himpit tu orang taiwan n thailand.. mane lah dorang paham! T___T

malas nak cerita bab tu..yang pasti ny kitorg as team dapat selamat kan eca.. dan seluar jean aku basah lencun sampai paras lutut.. BURN FATSSSS.haha!

dan sesungguh nya apa y mampu aku cite masa 2nd day ni lebih ke arah aku dapatkan BURNING DESIRE!! yes!! why i need to stretch myself?? push more harder.! why move next level??! nak cerita 1-1 kt sini kene bayor harga tiket extravaganza dulu kat aku! muhahaha!!!








one of our leader...muslimah, berjubah, bertudung labuh, sopan, lemah lembut, INSPIRING GEN-H LEADER IN MALAYSIA, CANTIK, FULL PACKAGE! bangga tak korang bila ada leader muslimah berdiri di atas stage extravaganza??? ini adalah bukti muslim muslimah boleh berjaya! macam yang aku selalu sebut, kak maryam ni inspirasi aku dalam herbalife. umur 24 okay..! anak 1, income more than RM100,000 per month.. sekarang aku tak pasti.. agak2 dah more than RM150k !






Hehe, meriah kan journer kami! kalau setahun yang lalu aku tak buat keputusan untuk ubah kehidupan, tentu semua ni aku takkan lalui..mungkin aku akan stalk fb & kehidupan kila (sponsor herbalife) je..hahaha..dan cakap 'ape bende la si kila ni eksited benor' ayat benar y pernah aku ungkap kan sebelum aku pon eksited dengan herbalife ^__^

Habis je training, otw balik, dalam bus masing2 bincang nak makan ape malam tu.. dan disebabkan setelah 4 hari berkampung kat Thailand belom dapat menikmati TOMYAM, so we decide nak terjah restaurant Makyah tu. Sanggup wei jalan kaki jauh giler..haha! semua sebab our BELIEVE yang TOM YAM Mak Yah takkan hampakan kami. Nak redah sebarang2 kedai makan kitorg takut sebab kebanyakan nya ada PORK! weee. goli den! Akhir nya dapat, sumpah kick gilozzz..!

heh, aku teringat plak insiden malam itu..ade last FG b4 b'angkat pulang, lepas mandi2 tu aku pon tepek kan Clarifying Mask kat muka..Serious talk ni wei, aku pakai mask ni tiap2 malam!!! memang jerawat degil aku terpaksa berambus dari permukaan kulit muka ku. haha macam iklan kahak tu wei.. . ada yang cakap muka aku dah okay, xde masalah..tapi aku yang belek hari2 tau la mane port2 febret jerawat aku ni..So bila mask hijau ini disapu secara tidak rata pon,,kulit muka boleh,, AUUMMMMM! haha... okay menyimpang..lain kali buat entry pasal ni.



malam tu before tunggu FG start akupon tepek mask ni..sambil kemas2 barang sebab esok pagi dah check out. mula2 memang niat nak biar kan je.. tapi bile fikirkan balik, malu lah kan.. okay tukar niat, basuh before gi FG.. nak jadi cite aku sakit perut pulak, bile kuar toilet tgk si izz da xde,dah gerak dulu..aku pon terus kuar bilik sambil berkaki ayam menuju FG.. masuk2 je semua gelak.... okay fine! muka aku hijau! dan sempat pulak si mell snap gambar..



tu dia...bye!! iqa da bbm aku..da nak sampai CM ler tu!

love,
double Na

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...