followers ceqbell

Tuesday, September 3, 2013

Musibah

Salam,

apa dah jadi dengan persona? Allahuakbar, 29 ogos 2013, aku pergi Seremban,rumah makcik aku. dalam pukul 8 lepas aku maghrib terus gerak balik melaka. selalu memang aku akan ikut highway PD sebab jalan terang sikit lagi plak aku sorang. tapi ntah kenapa aku ikut jalan rantau. jalan kampung, estate, tempat india. malam tu pulak hujan.. sampai kat 1 selekoh yang memang aku taw tajam, so dah standby lah. tak laju pon sebab hujan lagipon. 

tibe-tibe ade kereta dari arah bertentangan berselisih & makan jalan. aku macam terkejut pon ade, mengelak tapi nasib tak baik masuk rumput sket. not sure macam mane yang pasti kereta tibe2 hilang kawalan & berpusing. depan kereta hentak penghadang jalan sebelah kanan & berpusing lagi, belakang kereta bantai penghadang jalan sebelah kiri pulak. bile kereta stop je dah bpusing arah seremban balik bukan melaka.

Allahuakbar, mase tu dalam keadaan terkejut, menggigil dan sedar, aku ketepikan kereta yang stop tengah2 jalan & tibe2 treller lalu..LAJU. berderau lagi darah aku...tak boleh fikir lagi terus call naim.. Tapi tak mampu cakap pape.. once naim angkat je dengar aku nanges lain macam. naim snanyer tgh kerja, bergegas lah. Naim terus call abg awie suruh datang dulu sebab abg awie lagi dekat.

masa tersadai kt tepi jalan tu ade pulak 1 kereta india stop nak tolong. sangat takut..aku tolak pertolongan die. berkali-kali abg call, abg awie call... dalam 15minit abg awie sampai baru aku berani keluar kereta. bile naim pulak datang rasa mcm nak nanges balik...dan tibe2 terperasan yang cincin tunang aku xde kat jari. gelabah wei mencari... Alhamdulillah jumpa. 

Aku xteruk, aku pakai seat belt..tapi sebab hentakan yang kuat perut sangat sakit sebab seat belt, belakang, tengkuk rasa panas je. & siap ade kesan kat kusyen kereta. Alhamdulillah naim terus bawak aku check kat hospital seremban. takde patah2. 

Bersyukur sangat even di timpa musibah.. bersyukur sebab masa aku kene tu x melibatkan kenderaan lain.. aku xde cedera teruk... bersyukur masa kene aku tak pengsan & mampu alihkan kereta ketepi jalan. bersyukur sebab naim angkat emergency call aku secepat mungkin sebab selalu nya kalau die kerja malam die tak angkat. Nak taw x aku kene kat kawasan kubur kristian. tettttt.!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...