followers ceqbell

Sunday, May 20, 2012

impian.

assalamualaikum
aku tgh bosan maksima punya..dah la ari sabtu..kereta takda (patah kaki) aloy plak g mancing kat kelong x bwk nset.. aiya.. ape la nasib ak weekend ni x seronok langsung.tp bkn tu y ak n cite laaa ni. aku manusia biasa  ade BANYAK(nk tunjuk kn betapa banyak ny smpai kene capslock) impian.. seriously kalau kite engat2 kan balik impian kite dari kecik mesti ade yang kelakar. dalam hati ''pergh apasal la aku boleh ade impian macam ni''. tapi itu lah kenyataan nya..masa aku kecik-kecik,tomey-tomey,anje-anje dulu aku pasang impian ape tau? aku nak jadi orang yang sangat  penting dalam masyarakat aku,orang yang amat diperlukan waktu2 kecemasan/darurat.. semua orang akan bergantung nyawa kat aku dan akhirnya dorang semua terhutang budi kat ak sebab da selamat kan dorang & family..ye,,aku nak jadi POWER RANGERS!! haha,, aku nk jadi yang kaler kuning tuh! huhu.. gempak kan? ye lah,, hari2 aku berangan tau sampai terbawak dalam mimpi lah.. giler hebat penangan impian aku yang ni.. rase nya ini la impian yang paleng awal skali aku dapat engat.. sebenar nya ni adalah akibat overwatching cite power rangers. mesti korang dulu2 pon lebih kurang je kan? jangan tipu lah.lepas da bosun aku nak plak jadi ninja turtles yang kaler purple tuh..woo! ni pon best gk..

 tapi kan sebenar nya mase zaman2 ni, aku pelik dan hairan kenapa kawan2 aku yang lain sibok minat dengan TELETUBBIES =,=''   pelik kan? da la cite tu slow! ala2 manje gitu! benci giler ak tgk! x masok akal langsong (bagi aku lah)


lepas tu da besar siket tukar plak impian hidup.. mase tu jiwa memberontak.. asyek nk melawan je! yang aku pasti aku nk hidup yang bebas lah konon mase ni..aku xde impian y baik2 kot mse ni so xya cite panjang-lebar. orang tua2 cakap yang pahit jangan dikenang. okay NEXT!

melangkah lagi satu fasa dalam hidup..mase tu dunia makin luas aku nak teroka..macam2 bende yang aku nak cube.. mase ni la impian tu macam pasang tok short term pastu tukar y lain.yelah kan banyak sangat!antara nya aku nak jadi wartawan! tp niat sebenar aku nak pegi jalan2 free! boleh la gi melancong sane sini.. pegi wat laporan kat hongkong, tokyo,korea..paris..orang cakap tua2 lagi sekali, ''sambil menyelam minum air''. sampai la aku terfikir'' kalau aku dapat pegi tempat2 best,,kalau aku kene pegi kat tempat perang,past kene culik,,kene seksa,kene BOM mcm mane?'' ok dan-dan aku pon cancel impian yang ni!

hmm,, dah2 nk cite takat ni. cm tgantung kn? tp ade aku kesah? haha. bye

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...